Iskolaérettség- vizuális készségek

🙋‍♀️ Újra jelentkezem!

Szó lesz most  ✅ iskolaérettségről, ✅ iskolaválasztásról is.

☝ A végéhez közeledik az iskolaérettségi posztsorozat. Bízom benne, hogy találtatok hasznosítható tartalmakat. A  nagycsoportos gyermekek és szüleik már biztosan benne vannak az iskolanyitogató, iskolahívogató programokban. Lassan pedig ki is kell választani a tanítónénit. 

💁‍♀️ Iskolaválasztás? Tanítónéni választás?

🧡 Mindenképpen a tanítónéni választására szavazok!

👉 Fontos, hogy ne sajnáljuk az időt az iskolanyitogató programokra.

👉 Ismerje meg a szülő és a gyermek a leendő tanítónénit.

👉 Hallgassátok meg gyermeketek vélemyényét, hogy érezte magát a programon, meyik tanítónéni volt számára a  legkedvesebb.

👉 Ha szóban nem tudja megfogalmazni, figyeljétek a hangulatát a programokon. Figyeljétek meg, hogy melyik iskolában érezte a legjobban magát, kihez, melyik tanítónénihez kapcsolódott esetleg, kivel beszélt egy-egy szót, melyik tanítónéni igyekezett kapcsolatba kerülni vele.

👉 Meg kell említenem, hogy második gyermek esetén is érdemes végigjárni a programokat. Nem feltétlen lesz jó neki ugyanaz az iskola, mint az első gyermeknek. Személyes tapasztalatom is ez. 😉

👉 Jobban preferálom a tagozat nélküli osztályokat. Hogy miért?  Minél kevesebb órája van egy kis elsősnek és minél többet tud a szabadban lenni, szabad játékban, annál jobb.

😍 Rendkívül fontosnak tartom az előbb említett dolgokat!

Mik azok a dolgok, amik véleményem szerint nem számítanak?

Lényegtelen, hogy az első gyermek hova járt. Nem elsődleges szempont, hogy milyen tagozat és milyen versenyeredmények, nyelvoktatás zajlik az iskolában. Azzal is óvatosan kell bánni, hogy az ovis barátok melyik iskolába, tanítónénihez mennek. Jó, ha van ismerőse a gyermeknek, de nem minden áron.

🧡 A legfontosabb, hogy gyermekközpotú, a gyermeketeknek legszimpatikusabb tanítónénit, iskolát válasszátok.

Ennyi bevezető után jöjjenek a címben szereplő vizuális készségek:

A vizuális készségek megfelelő fejlettségi szintje elengedhetetelen az olvasás, írás elsajátításához.

 🔹Nagyon fontos, hogy az alakot a háttértől meg tudja különböztetni. Az olvasókönyvben fontos lesz, hogy a háttér ne vonja el a figyelmét az olvasott szövegről. Ha ennek a területnek a fejlettségét ellenőriznétek, akkor a poszthoz tartozó képen kerresétek a malacot! 😆 

Ehhez hasonló feladatokkal tudjátok ezt a területet fejleszteni. Nézzétek meg az alábbi kiadványt! 👇

https://www.libri.hu/konyv/rejtett-kepek-9-szorakoztato-tanulas-es-sok-mas-fejtoro.html


🔸Nagyon fontos az azonosság felismerése. Képes legyen különböző szövegkörnyezetben is felismerni a betűket, képes legyen azok azonosítására. 

🔹A különbözőség felismerésére pedig azért van szükség, mert a betűk között gyakran nagyon apró külnbség van és ennek észrevételére, azonosítására képesnek kell lennie a gyermeknek ahhoz, hogy az olvasás- és az írás elsajátításának folyamata rendben menjen.

A következő "epizódban" az auditív-hallási- területtel fogunk foglalkozni. 

🙃 Ígérem nem kell ennyit várni rá!

Addig is, iskolaérettséggel kapcsolatos vizsgalátért, fejlesztő feladatsorért keressetek bizalommal! Van még idő korrigálni a bizonytalan készségeket, képességeket.

🤗 Kerssetek bizalommal! Telefonon, messenger üzenetben is. ☎📨


A kép forrása: bien.hu

Újabb Régebbi